Kategorie
Technika

YouTube Primetime udostępnia kilka opcji przesyłania strumieniowego

YouTube
Z ponad 2,5 miliardem użytkowników miesięcznie YouTube jest najpopularniejszą platformą do udostępniania filmów na świecie. Jednym z powodów, dla których YouTube jest tak popularny, jest to, że każdy może przesyłać i udostępniać filmy wideo, aby reszta świata mogła je zobaczyć. W rzeczywistości nie byłoby błędem stwierdzenie, że YouTube to platforma, która w dużej mierze przyczyniła się do narodzin 50 milionów ludzi dzisiaj. Wielu z tych twórców zależy bezpośrednio lub pośrednio od platform udostępniania wideo, takich jak YouTube, TikTok i Instagram (za pośrednictwem ValueWalk), aby zapewnić sobie utrzymanie.

Podczas gdy YouTube zaczynał jako platforma, na której ludzie mogli głównie oglądać treści tworzone przez użytkowników, Google próbował wielu rzeczy, aby rozszerzyć zasięg platformy i zbadać inne źródła przychodów. YouTube od dawna oferuje konsumentom możliwość wypożyczania filmów, zachęcając nawet wielu z ponad 2 miliardów użytkowników do subskrypcji YouTube Premium bez reklam za miesięczną opłatą.

YouTube nie był tradycyjnie postrzegany jako konkurencja dla głównych graczy OTT i platform streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video i Disney Plus jako miejsce do oglądania nieoficjalnych treści tworzonych przez użytkowników. Jednak w miarę jak zaciera się granica między treściami tworzonymi przez użytkowników a treściami „profesjonalnymi”, YouTube powoli próbuje przekształcić się w miejsce, w którym konsumenci mogą przesyłać strumieniowo treści na żądanie. W ramach tego rozwoju firma ogłosiła 1 listopada, że ​​uruchomi nową platformę o nazwie YouTube Primetime Channels.

Czym dokładnie są kanały YouTube Primetime?

Przy setkach platform streamingowych do wyboru, konsumenci mają coraz większe trudności ze znalezieniem treści, których potrzebują na swoim smart TV. Często ci użytkownicy są przytłoczeni wyborem i dlatego spędzają większość czasu na przechodzeniu z jednej aplikacji do przesyłania strumieniowego na inną, aby uzyskać dostęp do wybranych przez siebie treści.

YouTube mówi, że chce to trochę ułatwić. Od dzisiaj użytkownicy YouTube w Stanach Zjednoczonych mogą przeglądać i oglądać treści z ponad 30 serwisów streamingowych w aplikacji YouTube, w tym Showtime, Starz, Paramount, AMC, Vix, Epix, Here TV i MovieSphere. Jak widać z listy, obecnie na platformie brakuje niektórych z największych nazwisk w przestrzeni strumieniowej OTT.
Według serwisu YouTube, treści z tych platform pojawią się w aplikacji „Movies & TV Hub” w serwisie YouTube na Android TV. Konsumenci mogą rejestrować się, przeglądać i oglądać treści z wybranej przez siebie usługi przesyłania strumieniowego bez opuszczania YouTube.

o to znaczy dla wydawców?

YouTube twierdzi, że pracował nad zintegrowaniem wszystkich treści strumieniowych i OTT z aplikacją YouTube bez radykalnej zmiany wrażenia z YouTube. Zasadniczo wszystkie usługi przesyłania strumieniowego, które są częścią kanałów Primetime, mogą prezentować swoje treści w taki sam sposób, jak robią to kanały YouTube (za pośrednictwem The Verge). Konsumenci mogą również polubić, nie lubić i komentować filmy – tak jak „zwykłe” filmy na YouTube. Jednak jedną z największych zmian jest brak licznika wyświetleń.

W przyszłości wyniki wyszukiwania będą zawierać treści z niektórych z tych kanałów oprócz treści twórców YouTube. Ponadto silnik rekomendacji YouTube – który do tej pory zawierał treści tworzone przez producentów treści – również zacznie polecać treści z kanałów Primetime w rekomendacjach użytkowników.
Chociaż post na blogu YouTube sprawia, że ​​wszystko wygląda różowo, coraz wyraźniej widać, że od teraz twórcy YouTube będą musieli nie tylko odpierać konkurencję ze strony innych twórców, ale także konkurować z wysokiej jakości, profesjonalnie wyprodukowanymi treściami z większych domów produkcyjnych.