Kategorie
Motoryzacja

Pojazdy elektryczne i problem zasięgu

elektryczny samochód Tesla
W badaniu właścicielskim JD Power Electric Vehicle (EVX) z 2021 r. niepokój o zasięg pozostaje najczęściej cytowanym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji, który pojazd elektryczny kupić. Innymi słowy, kwestia zasięgu pozostaje głównym problemem przy przechodzeniu z benzyny na energię elektryczną.

Odnosząc się najpierw do tego problemu, Tesla jest światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Po 201 r. Sieć wczesnych użytkowników Tesli dała początkującym użytkownikom swobodę ukończenia 1000 km dróg i tras rowerowych. Wynika to przede wszystkim z uporu Tesli w budowaniu sieci stacji ładowania. Jedyny post w całej wiosce.

Czy producenci samochodów robią wystarczająco dużo, aby rozwiązać problemy ubezpieczeniowe?

Tesla doskonale zdaje sobie sprawę, że strach przed autonomią jest wyraźną przeszkodą w całkowitym i niezmiennym przejściu na własność pojazdów elektrycznych, a wyniki mówią same za siebie. Pojazdy elektryczne Tesli będą stanowić prawie 80% całkowitej liczby pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku. Tesla jest również najlepiej sprzedającym się producentem pojazdów elektrycznych na świecie, stanowiąc 23% globalnego rynku w 2020 roku.
elektryczny samochód
Właściciele mogą udowodnić, że samochody Tesla są przyjemne w prowadzeniu, a posiadanie dużej mocy i momentu obrotowego jest główną przewagą samochodów elektrycznych nad samochodami benzynowymi. Oczywiście jako entuzjaści samochodów uwielbiamy przyspieszać jak przestraszony kot, ale posiadanie Tesli to coś więcej niż energia, którą dajesz, gdy pedałujesz.

Według badania JD Power Electric Vehicle Ownership Survey (EVX), właściciele luksusowych pojazdów elektrycznych (tj. właściciele Tesli) są bardziej markowi, niż ogólnie mówią inne pojazdy elektryczne (tj. inne niż Tesla). Jestem zadowolony ze stacji ładującej. Z drugiej strony Tesla Model S i Model 3 są niewątpliwie najbardziej zadowolone z posiadania w tym samym badaniu i są związane z zasięgiem lub dźwiękiem.

Strach przed autonomią jest rzeczywistością

Z kolei inni producenci samochodów twierdzą, że pojazdy elektryczne krótkiego zasięgu są idealne dla przeciętnego konsumenta i mogą mieć rację. Jednak biorąc pod uwagę, że przeciętny Amerykanin pokonuje mniej niż 0 mil dziennie, tani EVS krótkiego zasięgu z małymi akumulatorami, takimi jak Mini Cooper SE i Honda E, ma sens w prawdziwym świecie.

Jednak radzenie sobie z lękiem o niezależność to nie tylko analiza liczb. Możesz zapytać potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych o główne obawy związane z przejściem z benzyny na energię elektryczną. Odpowiedź jest taka sama. Im szerszy asortyment, tym bardziej uspokaja nabywcę. Dlatego jeśli chodzi o zakup samochodu elektrycznego, lepszy jest topowy zakres.
elektryczny samochód
Badanie JD Power EVX pokazuje, że Kianilo EV, Chevrolet Bolt EV i Hyundai Kona EV są powyżej średniej, w ogólnym wskaźniku zadowolenia klientów pojazdów ekonomicznych. A co mają wspólnego Niro, Bolt EV i Kona EV? Wszystkie trzy pojazdy elektryczne osiągają średni zasięg 239 mil na jednym pełnym ładowaniu. Bolt EV przoduje na 259 milach, a Kona EV ma zasięg 258 mil według EPA.

Z drugiej strony, elektryczne pojazdy krótkodystansowe, takie jak SUV Audi etron i Nissan Leaf, cieszą się poniżej przeciętnej satysfakcji klientów, co dowodzi, że problemy z zasięgiem są prawdziwe.

Nadchodzi zmiana

Starsi producenci samochodów idą w ślady Tesli w dalekobieżnych pojazdach elektrycznych z akumulatorami o dużej pojemności. Na przykład crossover Ford Mustang MachE ma zasięg 305 mil zgodnie z EPA dla wersji California Route 1 i 300 mil dla modelu RWD o rozszerzonym zasięgu. Tymczasem nadchodząca elektryczna ciężarówka Ford F150 Lightning przejedzie około 230 mil ze standardowym akumulatorem i do 300 mil z akumulatorem rozszerzonym.

Grają też Niemcy

Mercedes-Benz EQS2022 debiutuje z większą liczbą dzwonków i gwizdków niż jego odpowiednik w Klasie S, ale ma również szacowany zasięg 107,8 kWh do 00 mil asów z opcjonalnym akumulatorem. Podążając za przykładem Tesli, Mercedes-Benz niedawno nawiązał współpracę z ChargePoint, aby uruchomić ekosystem Mercedes Me Charge.

Dodatkowo Porsche Taycan osiąga zasięg 200 mil w porównaniu ze standardowym akumulatorem 79,2 kWh, a akumulator 93 kWh zapewnia zasięg do 225 mil.

Tak, Mercedes EQS i Porsche Taycan mogą z łatwością przekroczyć 100 000 dolarów bez żadnych opcji, ale z rzeczywistością musimy się zmierzyć, dopóki naukowcy nie przekroczą granicy w tej samej cenie i w tej samej cenie. Baterie są drogie w produkcji i są najdroższym elementem pojazdów elektrycznych. Nawet Tesla nie może uciec od tej rzeczywistości. Producenci samochodów muszą jeszcze spełnić swoją obietnicę dotyczącą prawdziwych pojazdów elektrycznych konsumenckich już od 35 000 USD przed odliczeniem podatku.

Bardzo rzadkie rozwiązanie

Można rozważyć dwa praktyczne rozwiązania problemu autonomii przy mniejszym uzależnieniu od paliw kopalnych. Środek przedłużający zasięg i wodór, korzystnie ich mieszanina. BMW dobrze współpracowało z całkowicie elektrycznym i3 wyposażonym w opcjonalny przedłużacz zasięgu silnika benzynowego, który mógł zwiększyć zasięg ze 100 mil do około 190 mil. Na uwagę zasługuje również

Mazda MX30EV 2022. Jasne, może mieć tylko akumulator o pojemności 35,5 kWh, który wystarcza na mniej niż 100 mil, ale model hybrydowy typu plug-in z silnikiem benzynowym jest w przygotowaniu.

Z drugiej strony wodór może powstrzymać lęk o autonomię, pomimo obecnych ograniczeń w pozyskiwaniu „zielonego wodoru” ze źródeł odnawialnych. Na przykład Toyota testuje obecnie silnik spalinowy napędzany wodorem zamiast benzyną, ale Hyperion jest jednym z niewielu startupów promujących wodór jako przyszłość osiągów w jeździe na długich dystansach za pomocą śmiesznego hipersamochodu XP1.

Inni producenci samochodów biorą udział w walce z wodorem. Na przykład Jaguar Land Rover testuje obecnie prototyp Defendera napędzanego wodorem. Ponadto BMW ogłosiło niedawno opracowanie i testy drogowe prototypu X5 opartego na technologii wodorowych ogniw paliwowych, z planami wprowadzenia na rynek ograniczonej gamy SUV-ów napędzanych wodorem w 2022 roku.
akumulator

Co się stanie, jeśli zmienisz baterię? Pomimo decyzji Tesli o odroczeniu programu wymiany pilota w 2015 roku, akumulator Swapping EV ma ogromny potencjał. Zamiast tego duży start-up z Doliny Krzemowej niedawno przetestował kilka miejsc wymiany baterii w California Bay Area, umożliwiając właścicielom pojazdów elektrycznych jazdę od zera. Naładuj baterię po 10 minutach.

Problem polega na tym, że pojazdy elektryczne muszą być wyposażone w akumulatory. Haczyk polega na tym, że Twój samochód elektryczny powinien być wyposażony w akumulatory o dużej pojemności. Kolejnym ograniczeniem jest potrzeba uniwersalnych struktur baterii, które współpracują ze stacjami wymiany baterii firmy Ample. Startup obecnie współpracuje z głównymi producentami samochodów, aby wypełnić lukę.