Kategorie
Technika

Kaspersky powstrzymał 5,8 miliona ataków szkodliwego oprogramowania

komputer
Jednym z powodów, dla których brakuje nam żetonów i innych komponentów, jest to, że więcej osób chce grać w gry niż przed pandemią.

Jednak ta zmiana w zachowaniu konsumentów stworzyła zachętę dla cyberprzestępców do tworzenia złośliwego oprogramowania imitującego popularne tytuły na komputery PC i urządzenia mobilne w celu kradzieży danych i pobierania jeszcze większej liczby złośliwego oprogramowania na urządzenie.

Pandemia wywarła silny wpływ na sposób, w jaki korzystamy z Internetu, a wiele osób znajduje ukojenie podczas blokad, korzystając z transmisji strumieniowych i gier. W rezultacie obie branże odnotowały zdrowy wzrost, a branża sprzętowa z trudem nadążała za popytem na lepsze konsole, procesory, karty graficzne, monitory i akcesoria do gier.

Według analizy przeprowadzonej przez firmę antywirusową Kaspersky stanowiło to również okazję dla złośliwych cyberprzestępców do skorzystania z osób mniej obeznanych z technologią, które dołączyły do ​​pociągu cyfrowej rozrywki. Aby zorientować się w skali problemu, firma twierdzi, że w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy wykryła i zablokowała ponad 5,8 miliona ataków z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania i innych form niechcianego oprogramowania podszywającego się pod popularne gry komputerowe i mobilne.

laptop

Badacze przyjrzeli się podszywaniu się złośliwego oprogramowania jako jednej z 24 najlepszych gier na komputery PC i 10 najlepszych tytułów mobilnych i stwierdzili, że liczba wykrytych zagrożeń związanych z komputerami PC wzrosła o 66 procent między pierwszym a drugim kwartałem 2020 r., osiągając prawie 2,5 miliona wykryć na całym świecie. W tym roku, gdy świat zaczął się ponownie otwierać, a ludzie w pewnym stopniu wracali do aktywności na świeżym powietrzu, liczba ataków spadła do nieco poniżej 637 000.

Sytuacja na urządzeniach mobilnych początkowo odzwierciedlała sytuację w świecie komputerów PC z 185% wzrostem liczby osób dotkniętych złośliwym oprogramowaniem podszywającym się pod gry. Jednak po zniesieniu blokad liczba osób spędzających czas ze swoimi telefonami spadła o mniej niż 10 procent w porównaniu z początkiem pandemii, więc zagrożenia mobilne pozostały tak samo aktywne jak wcześniej.

Co ciekawe, Minecraft był najpopularniejszym wyborem przebrania zarówno na komputerach PC, jak i urządzeniach mobilnych z ponad trzema milionami wykryć, a następnie The Sims 4, PUBG, Fortnite i Grand Theft Auto V. Większość plików dystrybuowanych, ponieważ te gry to w rzeczywistości programy do pobierania więcej złośliwego oprogramowania na zainfekowanych komputerach lub trojanów, które przeszukują Twoje urządzenie mobilne w poszukiwaniu poufnych informacji.

Kaspersky twierdzi, że chociaż łatwo jest dać się oszukać, by uwierzyć, że to prawdziwa okazja, równie łatwo je wyeliminować, jeśli przeprowadzisz trochę badań za każdym razem, gdy zdecydujesz się kupić lub pobrać grę.

Na przykład po prostu przeczytanie niektórych recenzji o tytule może ujawnić, czy inni ludzie mieli z nim złe doświadczenia. I chociaż sklepy takie jak Epic Games czasami oferują legalne gry za darmo, pobieranie tych gier z forów i stron z torrentami może zainfekować Twój komputer złośliwym oprogramowaniem kryptograficznym , wykraść dane lub przejąć urządzenia peryferyjne, takie jak kamera internetowa i mikrofon.