Jeśli planujesz kupić pojazd elektryczny, a zwłaszcza jeśli planujesz zainstalować ładowarkę domową, ważne jest, aby wiedzieć, co oznaczają różne informacje o ładowaniu. Jednak zanim zagłębimy się w specyfikacje pobierania, warto wiedzieć, w jaki sposób mierzone są te prędkości pobierania. Ważnymi jednostkami są kilowaty (kW), które określają prędkość ładowania, oraz kilowatogodziny (kWh), które są specyfikacją akumulatora, która mówi, ile energii może pomieścić akumulator i wpływa na to, jak szybko samochód może zostać naładowany do 100% . . .
Aby zilustrować ogólną ideę, rozważmy pojazd z akumulatorem 10 kWh; po podłączeniu do ładowarki 1 kW pojazd ładuje się do 100% w ciągu 10 godzin. Jeśli jednak w tej samej sytuacji użyłeś ładowarki o mocy 5 kW, po pięciu godzinach naładowanie akumulatora zajmie tylko połowę czasu. Jak można się spodziewać, ładowarka o mocy 10 kW może naładować akumulator w zaledwie godzinę.
Nie jest jednak całkowicie przycięty i suchy, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkie ładowanie. Gdy akumulator ładuje się w pobliżu 0% lub prawie pełnej pojemności, ładowanie zwalnia, gdy zbliża się do pełnej prędkości, aby chronić akumulator – ta wolna prędkość zwykle zaczyna się od 80% naładowania (przez EVgo). Na podstawowym poziomie prędkości ładowania można podzielić na dwa obozy: wolniejsze ładowanie w domu na bazie prądu przemiennego oraz bardzo szybkie ładowanie DCFC (DC Fast Charge), które można znaleźć w publicznych sieciach ładowania, takich jak superładowarki Tesli.
Pojazdy elektryczne ładują się najszybciej za pomocą szybkich ładowarek DC
DC Fast Charging (DCFC), znane również jako Level 3 Charging i DC Fast Charging, to najszybszy rodzaj ładowania dostępny na świecie pojazdów elektrycznych, o mocy od 50 kW do 350 kW. kW. Jednak nie wszystkie szybkie ładowarki PK są sobie równe. Chociaż wszystkie szybkie ładowarki DC znajdują się na publicznych stacjach ładowania, niektóre sieci ładowania są szybsze niż inne. Nawet jeśli spojrzysz na jednego dostawcę, często zobaczysz różne poziomy DCFC.
Na przykład Electrify America oferuje ultraszybkie ładowarki 150 kW oprócz ultraszybkich ładowarek 350 kW. Według amerykańskiego Departamentu Transportu akumulator o pojemności 60 kWh powinien ładować się od zera do 80 procent w ciągu 20 minut do godziny po podłączeniu do standardowej szybkiej ładowarki prądu stałego.
Doładowania Tesli to kolejna forma DCFC, chociaż obsługują tylko do 250 kW ładowania, co mówi Tesla i może pokonać 200 mil w 15 minut. Niefortunną rzeczywistością DCFC jest ograniczenie przestrzeni. Ponieważ stacje DCFC łączą się bezpośrednio z siecią energetyczną i zużywają tak dużo energii, mogą być instalowane tylko jako publiczne stacje ładowania i nie nadają się do ładowania w domu. Jeśli chodzi o drugą metodę ładowania, jesteś ograniczony do opcji AC.
Ładowarki AC EV mogą być używane w domu, ale wymagają cierpliwości
Niezależnie od tego, czy jest to profesjonalnie zainstalowana jednostka poziomu 2, czy ładowarka wtyczkowa poziomu 1, ładowarki AC EV mogą pobierać znaczne ograniczenia z sieci, zarówno pod względem prądu, jak i napięcia. Jak And&YoCharge wyjaśnia, że ładowarki AC zasilają pojazdy prądem przemiennym, co oznacza, że konwersja na prąd stały jest przekazywana do wewnętrznego układu ładowania pojazdu, ponieważ akumulatory mogą przyjmować tylko prąd stały. Ładowarka poziomu 1 AC wykorzystuje standardowe zasilanie 120 V AC i może być używana ze standardowym przełącznikiem. Niestety niski pobór napięcia i prądu oznacza, że te ładowarki są powolne jak melasa. Mają maksymalną moc około 1 kW, a pełne naładowanie baterii 60 kWh zajmuje do 50 godzin. Zaletą tych energooszczędnych ładowarek na prąd zmienny są niewielkie rozmiary – często można je przechowywać w samochodzie jako ładowarka awaryjna – oraz standardową wtyczkę do ściany, która umożliwia podłączenie ich do prawie każdego gniazdka. Ładowarki AC 4 Tier 2 ładują w domu na obwodach 208 lub 240 V i mogą ładować do 80 A, dostarczając 7-19 kW do pojazdu i ładując akumulator 60 kWh w ciągu
-10 godzin, w zależności od ładowarki i ładowania pojazdu. ekwipunek To może wystarczyć kierowcom, którzy rano jadą do pracy i wracają do domu wieczorem, ponieważ samochód może pozostać w sieci na noc.
Dlaczego pojazdy elektryczne ładują się szybciej dzięki stacjom ładowania DC
Stacje DCFC mogą dostarczać do pojazdu do 350 kW prądu stałego dzięki trójfazowemu połączeniu z siecią do 800 woltów, zgodnie z SemaConnect. Jak wyjaśnia Wallbox, szybkie ładowanie prądem stałym może osiągnąć tak absurdalne prędkości ładowania, ponieważ ładowarka łączy się bezpośrednio z akumulatorem, omijając wewnętrzną ładowarkę pojazdu dla zasilania prądem stałym.
Przeniesienie odpowiedzialności za konwersję obciążenia i prądu na większą osobną ładowarkę w porównaniu z ładowarką samochodową jest istotną zaletą ze względu na rozmiar sprzętu do konwersji. Doprowadzenie prądu stałego do akumulatora oznacza, że wbudowana ładowarka nie generuje ciepła, a na prędkość ładowania nie mają wpływu ograniczenia prądowe i termiczne wbudowanej ładowarki. Jednak szybkie ładowanie DC nie ma wad. Jest to dyskusyjne, ale zdecydowanie powinieneś rozważyć uszkodzenie baterii spowodowane szybkim ładowaniem, ponieważ powoduje to wzrost temperatury podczas ładowania. Jednak typ ładowarki to tylko jeden z elementów posiadania samochodu elektrycznego. Wyrobienie dobrych nawyków pomoże utrzymać akumulator w dobrym stanie i zoptymalizować zasięg.