Jak stworzyć profesjonalną stronę www?

Wielka radość i odrobina strachu, w głowie lekkie niedowierzanie, a z twarzy nie schodzi Ci uśmiech. W końcu jest to na co tak czekałeś – Twoja firma, Twoje dzieło, Twoje „dziecko”. Gratuluję!

W głowie rodzą się nowe pomysły jak zdobywać klientów, jak się promować. Siedzisz i myślisz czego Ci brakuje. W końcu wiesz! Strona internetowa to to, czego Ci do pełni szczęścia brakuje. Jesteś z siebie dumny. Tylko spokojnie, bez pośpiechu. Zastanawiasz się jak „ugryźć” temat, wszak nigdy strony internetowej nie wdrażałeś. Masz dwa wyjścia:
Spróbujesz zrobić ją sam
Zlecisz zaprojektowanie strony www profesjonalnej Agencji Interaktywnej

Pierwsze rozwiązanie jest dobre, jeżeli coś wiesz o projektowaniu serwisów internetowych i o ich kodowaniu. Nic nie wiesz na ten temat? Nie martw się, zawsze możesz wybrać drugą opcję, przecież nie musisz się znać na wszystkim. Zleć to Agencji Interaktywnej, która wie jak zrobić profesjonalną stronę internetową.

Cieszysz się, że zlecisz komuś zrobienie swojej strony internetowej i będzie po sprawie? Nie tak szybko! Czy wiesz jak chciałbyś aby ta strona wyglądała? Czy wiesz jakie informacje chcesz na niej zamieścić? Trochę tego jest, a jeżeli chcesz aby cały proces tworzenia Twojej strony www przebiegł sprawnie i bez nerwów, przygotuj sobie plan. Unikniesz dzięki temu niepotrzebnych poprawek, nerwów, a co za tym idzie zbędnych kosztów. Nie chcesz przecież w trakcie projektowania Twojego serwisu www stwierdzić, że jednak widzisz to inaczej, wprowadzisz tym opóźnienie zakończenia projektu. Jak to dobrze zorganizować? Podpowiem Ci.

Weź kartkę i długopis. Tak, może być niebieski J Uruchom komputer. Idź zrobić sobie jeszcze coś do picia i może coś do jedzenia, trochę przy tym posiedzisz. Jeżeli już masz wszystko przygotowane i siedzisz sobie wygodnie to zaczynamy:
Zastanów się jakie informacje chciałbyś umieścić na swojej stronie internetowej (historia firmy, o firmie, oferta, produkty, aktualności, itp.), zanotuj i w późniejszym czasie przygotuj sobie treści, które będą miały być na stronie zamieszczone (Ty najlepiej wiesz co masz w ofercie i jak zachęcić klientów do kontaktu z Tobą).
Jak miałyby zostać rozmieszczone te informacje (podstrony, menu główne, może menu boczne)? Zanotuj i najlepiej sobie rozrysuj.
Jakie zdjęcia chciałbyś zamieścić na swojej stronie internetowej, zawsze lepiej to wygląda niż umieszczenie samej treści. Jeżeli posiadasz zdjęcia, które miałyby być na stronie, umieść je w osobnym folderze.
Jaka kolorystyka strony Cię interesuje? Może Twoja branża ma konkretną kolorystykę? Zanotuj to.
Przejrzyj strony swojej konkurencji, może coś Cię zainspiruje. Może znajdziesz na nich coś, czego kategorycznie nie chciałbyś na swojej stronie internetowej. Zanotuj sobie te uwagi razem z adresami tych stron.
Przejrzyj również inne strony, niekoniecznie związane z Twoją branżą. Może znajdziesz jakiś projekt strony, który Ci się spodoba?
Jeżeli masz już w głowie pomysł jak wizualnie miałaby wyglądać Twoja strona internetowa, to narysuj to. Tak, może być na kartce, przecież nie musisz potrafić obsługiwać programów graficznych.
Jeżeli nie masz logo firmy, to również o nim pomyśl.
Teraz trochę dodatkowych rzeczy, takich jak formularz kontaktowy. Czy miałby się znaleźć na stronie? Jakie pola w tym formularzu chciałbyś, aby się znalazły?
Czy chciałbyś wersje językowe swojej strony internetowej Jeżeli tak, to jakie języki obce bierzesz pod uwagę?
Newsletter, do którego będą mogli się zapisać Twoi klienci, czy sprawdzi się w Twoim biznesie?
Czy będziesz prowadzić bloga? Jeżeli tak, to jak miałby on wyglądać i co będziesz na nim umieszczać? Przygotuj sobie kilka wpisów na bloga.
Czy będziesz umieszczać listy referencyjne?
Potrzebne będą również słowa kluczowe odpowiednie dla Twojej firmy i Twoje oferty. Będą używane podczas pozycjonowania Twojej strony internetowej. Zastanów się jakie frazy wpisują internauci chcąc wyszukać produkty/usługi, które oferujesz. Koniecznie je sobie zapisz.
Czy będą umieszczane banery na stronie? Jeżeli tak, to pomyśl jak miałyby wyglądać i co miałoby na nich być.

Martwisz się, że nie na wszystko masz pomysł, że nie wiesz jak miałoby to tak do końca wyglądać? Spokojnie. Agencja interaktywna doradzi Ci, zaproponuje pewne rozwiązania. Nie zostawiaj jednak agencji wszystkiego do zrobienia. Jeżeli zależy Ci na czasie, pamiętaj również, że to na Tobie będzie spoczywać konieczność przygotowania treści na stronę. Moja rada jest taka. Zapisz sobie wszystko co jesteś w stanie z powyższych punktów, przygotuj treści, chociaż częściowo, a już na pewno zarys treści, który będzie potrzebny do przygotowania projektu graficznego.

Dodaj komentarz